logo

Admin

geyveyoresi@gmail.com

Doğa ve Macera Geyve Doğancıl Köyü Kılıçkaya Gezisi..26 Kas 2013

Sisli Bir Geyve Gününün Pazar Sabahında Yolu Geyve Meydanına Düşen Doğa ve Macera  Gurubu Genel İhtiyaçlarını Geyve İlçesinden Temin Etikten Sonra Yola Koyulmak Üzere Diğer Arkadaşlarını Beklerlerken Geyve Meydanında Karşılaştığım Doğa ve Macera Gurubu ve Tarım Türk Tv Kanalı Personeliyle Karşılaşmam Araştırmacı ve Maceracı Ruhumun Karşı Koyulmaz Güdümüyle Bu Guruba Yaklaştırmıştı Beni. Guruptaki Kişiler ile Kısa Bir Söyleşiden Sonra Araştırmacı Ruhum Geyve ve Civarında Bir Etkinliğin Olacağı İzlemini Verdi.

Kısa Bir Söyleşiden Sonra Ekibin Doğa ve Macera ve Tarım Türk Kanalı Olduğu ve Geyve Doğancıl Köyü Kılıçkaya Civarında Yürüyüş ve Çekimler Yapacağı Bilgisine Ulaştım. Araştırmacı Ruhum Bu Ekiple Oralara Gidip Doğa Yürüyüşüne Katılıp Siyah Gülün İzini Sürmeyi ve Hayalim Olan Kılıçkayaya Çıkmayı Gerçekleştirebileceğimi Hissini Verdi. Hemen Oradaki Kanal Kameramanı ve Sunucusu ile Görüşüp Ekiple Birlikte Kılıçkayya Gelmek İstediğimi Belirttim. Gurup Lideri ve Rehber Murat Ceylan  Bey İle Görüşüp Gelmek İstediğim Belirtildi. Kısa Bir Konuşmadan Sonra Murat Bey Beni Guruba Dahil Etti. Geyve Yöresinden Çıkışımız İle Taraklı İstikametine Yolculuğumuz Sürdü. Yolculuğumuz Sırasında Akseki Köyünü Geçtikten Sonra Geyve Ovasının Sisler Altındaki Muhteşem Görüntüsünden Sonra Virajlı Taraklı Yolarından Devam Ederek Soğuksu Ilıca Köyüne Ulaşıyoruz. Doğancıl Köyü Sapağından Kazkıran Geçidine Geliyoruz. Doğancıl Köyü Tabelasını Takip Edip Köye Ulaşıyoruz Köy Merkezinde Bizi Tarihe Damga Vurmuş Zamanı Unutmuş Kayalara Kazınmış Kabartm Figürlerin Olduğu Bir Duvar Karşılıyor. Muhtarın Evi Olduğunu Öğrendiğimiz Bu Duvarın İçindeki Taşlarda İlginç Kabartmalar ve Yazılar Dikkatimizi Çekiyor. Tarım Türk Kanalı Burada Ekip Lideri Doğa ve Macera Gurubu Kurucusu Murat Ceylan İle Röportaj Yapıp Gerekli Hazırlıkları Yapıp Yanımıza Almamız Gerekenleri ve Yürüyüş Sırasında Yapılması Gerekneleri Tek Tek Anlatarak Bilgiler Verdi.

Murat Ceylan Kimdir ?

( MURAT CEYLAN KİMDİR, BİZE KENDİNİZİ TANITABİLİR MİSİNİZ?
Merhaba, Öncelikle bana ve içerisinde bulunmaktan büyük keyif aldığım “ Hayata Tutunmak” projemize vermiş olduğunuz bu anlamlı desteğiniz için teşekkür ederim. Adım Murat Ceylan 3 erkek kardeşin en küçüğü olarak 1973 Yılında İstanbul Bakırköy’de dünyaya geldim… Ailem Anadolu’dan göç etmiş ve kente yerleşmiş orta dereceli bir işçi ailesiydi. İlköğretimimi Bahçelievler de orta ve lise eğitimimi Merter gece lisesinde bitirdim. 1993 – 1995 yıllarında özel harekât birliğinde askerlik görevimi bitirdim. 1995 yılında amatör olarak ilgilenmeye başladığım doğa sporları alanında profesyonelleşerek birçok spor dalında eğitmenlik yaptım. Ülkemiz genelinde bu sporlara ilgi duyanlar için, çeşitli grupların kurucu liderliğini ve gönüllü eğitmenliklerini sürdürdüm. Halen Doğa ve Macera gruplarının kurucusu ve gönüllü eğitmeni olarak çeşitli faaliyetlerde bulunmaya devam ediyorum. Amatör fotoğrafçılık ve Anadolu halk kültürleri alanında edindiğim deneyimlerden çeşitli hikâyeler ve kısa anlatıları kaleme almaktayım.Alıntıdır)

Reberimiz Murat Ceylan Geyve Yöresindeki Dağları Yaylaları Avucunun İçi Gibi Bilmektedir 20 Yıldır Bu Dağlarda Yaylalarda Yürüyüşler Geziler Düzenlemektedir. Oldukça Tecrübeli Olan Rehperimizin Verdiği Bilgiler ve Drektifler ile Yola Koyuluyoruz 14 km Sürecek olan Yolculuğumuz Geyve Dağlarının Sonbahar manzaraları Muhteşem Görüntüler ve Eşsiz Temiz Havasıyla Bizleri Büyülemeye Başladı. Yolculuk Esnasında Haftanın Tüm Sitreslerinden Sorunlardan Kurtularak Eşsiz Bir Huzura Bürünüyorsunuz Değişik İnsanların Yakınlıkları Gurubun Uyumu ve Destek Anlayışı Gerçekrten Görülmeye Yaşanmaya Değer. İlk Molamızı Verdiğimizde Yorgunluğumuzun Daha Başlamadığını Şehirin Gürültüsünden Uzaklarda Doğanın Muhteşem Koltuğu Çimenlere Oturarak Dinleniyoruz. Oldukça Rampa ve Yokuş Olan Başlangıç Yürüyüşü Bir Müddet Daha Tırmanma İle Sürüyor. 2 Molamız Doğanın Muhteşem Koltuğu Bir Ağaç Kütüğü Oluyor. Ben Dağ Bayır Yürüyüşlerine Katılmadığımda Hazırlıklı Değildim Yinede Köy Hayatında Yetiştiğimizden Hiç Yabancılık Çekmedim Zaman Zaman Yürüyüşe Katılan Misafirlerin Nabızını Yokluyarak Yorulup Yorulmadıklarını Sordum. Hepsinden Olumlu Tepkiler Alark Yorulmadıklarını Belirtiler.

Esler Yaylasına Geldiğimizde Muhteşem Orman Kılıçkaya ve Orman Gözetleme Kulesini Gördük Rehberimiz Bu Bölge İle İlgili İpek Yolundan Günümüze Kadarki Bilgileri Geziye Katılan Doğa ve Macera Gurubuna Anlattı. Burada Verilen Moladan Sonra Bir Müddet Daha Yürüdükten Sonra Ana Mola Noktasına Ulaşıyoruz. Yürüyüş Esnasında Birçok Fotoğraf ve Televizyon Çekimleri Yapılıyor. Çantalarımızı Bıraktıktan Sonra Terli Olan Vicutları Üşütmemek İçin Üzerimize Birşeyler Giyip Kamp Ateşini Yakıyoruz. Rehberimizin Murat Ceylan’ın özel Menüsünde Geyve Yöresi Kanlıca Mantarı En Kalitelisinden Sucuk İç Yağ ve Yöresel Köy Ekmeği İle Yaptığı Özel Saç Tava Ekmek Arası Muhteşem Bir Tad Olarak Sunuldu Fatma Hanımın Mantarları Murat Beyin Tarif Ettiği Şekilde Doğraması İle Başlıyan Yemek ve Dinlenme Faslı Oldukça Neşeli Geçti.  İşte Yemeğin Tarifi  Kaburga İç Yağını Saça Ekleriz Manatarlarıda Ekleriz Sucuklar Parmak Uzunluğunda Ortadan Kesilmiş Şekilde Saça İlave Edilir. Karıştırarak Güzelce Pişirilir  Ekmekler Ortadan Bölünür Saçta Pişen Bu Karışım Çemen ve Yöresel Lor İle İlave Edilip Tost Şeklinde Sıkıştırılarak Afiyetle Yenir. Yemek Faslı Sırasında Doğum Günü Olan Bir Arkadaşımızında Doğumgünü Kutlamasınıda Yapmış Olduk.

Kamp Ateşi Söndürülüp Yola Koyulmamızın Ardından Muhteşem Geyve Dağlarının Ormanların Arasından Süzülerek Geyve Kılıçkaya Önünde Kendimizi Bulduk. Yalçın Kayalardan Oluşan Kılıçkaya Bizleri Görsel Bir Zevkin En Güzelin Doğal Olarak Sunarak Başka Bir Süprize Doğru Yürümemize Sebep Oluyordu. Yorulmaya Başladığımızda Doğanın Koltuğu Bizleri Karşılıyor Mola Vererek Kendimizi Çimlerin Üzerine Bırakıyoruz. Muhteşem Manzaraların Görüntüsünde Yolumuza Devam Ediyoruz. Son Mola Noktasında Gurup Fotoğrafları Çektirip Kılıçkaya Üzerinden Günün En Güzel Görüntüsü Olan Güneşin Batışını İzliyoruz. Zirveden İnişe Geçiyoruz İniş Sürecinde Köylülerin Davarları Koyunları Keçilerine Denk Geliyoruz. İniş Yolculuğumuz Çıkış Yolculuğundan Daha Zor ve Yorucu Geçiyor. Çeşitli Noktalarda Fotoğraflar Çektirip Sohbetler Edip Geyve Hark Köyü Kiler Mahallesine Ulaşıyoruz. Havanında Kararmasıyla Araçlarımızı Beklemeye Başlıyoruz. Tarım Türk Kanalı Burada Köylüler İle Çekimler Yapıyor Hazırlık Aşamasından Sonra Tüm Arkadaşlarımızı Benim Köyüm Olan Geyve Eşme Köyüne Davet Ediyorum. Davetimi Kabul Eden Ekip Geyve Hark Köyünde Yola Çıkarak Köyüme Geliyoruz Köyümde Bulunan Parka Çıkıyoruz. Cavit Abimin Yaptığı Çaylardan Kahvelerden Yudumlayıp Rehberimizin Murat Ceylan Günün Analizini ve Ödülünü Vererek Yöremizin Vazgeçilmezi Geyve Ayvalarından Misafirlerimize taktim Edip  Kaptan Şöförümüz Ümit’in Güvenli Ellerinde Yola Koyuluyoruz. Şeref Elma

Etiketler: » » » » » » » » » » » » » » »

İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK DİĞER KÖŞE YAZILARI

• Geyve’deki Son Nalbant Mehmet Atar (84) Geyve Perşembe Pazarında (video)

31 Aralık 2023 Alifuatpaşa, Genel, Geyve, Köyler, Pamukova, Röportaj, Taraklı, Yöresel

Geyve'deki Son Nalbant Mehmet Atar (84) Geyve Perşembe Pazarında (video)(2013) Geyve'de Nalbantlık Mesleğini Yapanların Sonuncusu Olan Mehmet Atar(84), Mesleğini Bütün Zorluklara Rağmen 64 Yıldır Çalışıyor. Geyve'de Perşembe Günleri Pazara Çıkıp Kendi Yapmış Olduğu Nalları Pazarlıyor. Geyve İlçesinde Çarşı İçinde Daha Önceleri Hanı Olan ve Hafta Günleri İzdihamdan Hayvan Bağlanacak Yer Bulunamayan Hanını Tadilat Yaparak İşyerine Çeviren Mehmet Atar, Nalbantlıkla İlgili Şöyle Konuştu Çarşı İçinde Bulunan Hanımız vardı. Hana Gelen Müşter...
  • Geyve Tarihine Yolculuk Büyük Saraçlı Köyü Eski Yerleşim Alanı

31 Aralık 2023 Fotoğraf Galerisi, Genel, Geyve, Köyler, Röportaj, Yöresel

Geyve Tarihine Yolculuk Büyük Saraçlı Köyü Eski Yerleşim Alanı ( 25 Haziran 2014 ) Geşmişte Geyve Büyük Saraçlı Köyü Choudion (saraçlı köyü) Erzincan Kemaliye Eğin den Göç Ederek Geyve Yöresine Yerleşen Kavimlerin Kurduğu Saraçlı Köyü Gelişmesini Tamamladığı Zamanlarda Mübadele İle Bu Topraklardan Ayrılan İnsanların Yaşamlarından Geriye Bıraktıkları Fotoğraflar Bu Zamana ulaşıyor. Geyve İlçesi Büyük Saraçlı Köyü Bilindiği Üzere Erzincan Kemaliye Eğin Bölgesinden Göç Eden Ermeni Rum ve Türkler Tarafından Kurulmuş Bir Köydür. Mübadele D...
  • Eşme’de Asker Selamı Efsane Oluyor

19 Aralık 2023 Alifuatpaşa, Genel, Geyve, Köyler, Röportaj, Tarih Haberleri, Yöresel

Eşme'de Asker Selamı Efsane Oluyor (06 Mayıs 2014) Geyve İlçesine Bağlı Eşme Köyü'nde 06.11.2010 Tarihinde Rahmetli Olan (Ahmet aga) Ahmet Gündoğdu Efsane Olma Yolunda. Merhum Ahmet Aga (Ahmet Gündoğdu) Karedeniz Kökenli Kamışlı Köyünden Eşme Köyüne Göç Ederek Yerleşmiştir. Çiftçilik Yaparak Geçimini Zor Şartlarda Sağlayan Köylü Bir Amcamız İdi. Onu Farklı Kılan Özeliği Müthiş, Çok Farklı Bir Atatürkçü Olmasıydı. Eşme Köyü Muhtarlığı ( Hüseyin Topuz döneminde )Eşme Köyünde Yaptırdığı Atatürk Anıtı ve Bayrak Direğini Gördükten Sonra. Burad...
  • Geyve’de Atatürk İle Kız Çocuğu Arasında Geçen Konuşma

18 Aralık 2023 Genel, Geyve, Köyler, Röportaj, Sakarya ve Ulusal Haberler, Video Haber Galerisi, Yöresel

Geyve'de Geçen Konuşma...Kız Çocuğu Sorar... (13 ocak 2013 bu haberin yayın tarihi) 21 Haziran 1922 de Sakarya Geyve İlçesine Gelen Türkiye Cumhuriyeti Kurucusu Gazi Mustafa Kemal ATATÜRK'E Paşam Karalar Giyiyoruz Ne Zaman Allar Giyeceğiz Diyen Kız Çocuğuna  ATATÜRK Cevap Verir.. Pek Yakında Pek Yakında..(video) İŞTE O VİDEOLAR VİDEO EMİNE HATUN AYRICA SESLENDİRME SANATÇISI MERHUM EMİN ŞAYLA'NIN ANNESİDİR. EMİN ŞAYLAN ÖLÜM HABERİMİZ İÇİN BU LİNGİ TIKLAYINIZ  ...